ALGEMENE VOORWAARDEN

Orka Wonen is CBW-erkend en heeft daarnaast het Webshop Keurmerk. Hierdoor ben je bij ons verzekerd van een veilige aankoop. Naast onze eigen algemene voorwaarden nemen wij ook de algemene voorwaarden van zowel het Webshop Keurmerk en het CBW over, deze en onze voorwaarden vind je hier.

Algemene voorwaarden Orka Wonen.

Artikel 1. Garantie

1. Op onze gehele collectie geven wij een jaar garantie. 
2. Normale gebruiksverschijnselen zoals bijvoorbeeld pilling, verkleuring, plooivorming vallen buiten deze garantie.
3. Bij een geschil over de garantie zijn beide partijen geoorloofd een onafhankelijke expert in te schakelen. Daarnaast kan de consument de Geschillencommissie Wonen inschakelen.
4. Bij show en/of outlet modellen wordt geen garantie gegeven omdat deze al in gebruik genomen zijn en/of worden uitverkocht met korting.
5. Een defect bij aflevering dient binnen acht dagen per e-mail inclusief foto te worden ingediend.
6. Helaas kan er altijd iets mis gaan, natuurlijk herstellen wij dit dan. Wel moet je ons duidelijke foto’s en uitleg emailen zodat we je sneller kunnen helpen om eventuele gebreken te herstellen.
7. Soms is het beter als de fabrikant de klacht afhandelt, daarom kunnen wij deze in sommige gevallen inschakelen. Natuurlijk blijven wij verantwoordelijk.

Artikel 2. Bestelling


1. Alle wijzigingen dienen schriftelijk te gebeuren. Bij voorkeur per e-mail.
2. Wij hebben het recht om de bestelling of een deel hiervan niet te accepteren.

Artikel 3. Levertijd


1. Omdat veel van onze producten op bestelling gemaakt worden, zijn de aangegeven levertijden verwachtingen.
2. Producten kunnen eerder geleverd worden dan de verwachte levertijd. Mocht je dit niet willen dan kan je dit natuurlijk aangeven.
3. Na de verwachte levertijd hebben wij nog een extra termijn van twee maanden om te leveren.
4. Mocht het artikel foutief geleverd worden dan maken wij dit natuurlijk in orde.

Artikel 4. Levering


1. Als een bestelling uit meerdere artikelen bestaat, kunnen wij de meubels in meerdere leveringen bezorgen. Mocht je dit niet willen, dan kan je dit natuurlijk aangeven.
2. Wij brengen de meubels eventueel bij je naar binnen. Dit doen wij als extra service. Dat het meubel naar binnen past is jouw verantwoordelijkheid. 
a. Omdat het binnen brengen een extra service is, zijn wij niet aansprakelijk voor schade (muren, vloeren, e.d.). Natuurlijk doen wij voorzichtig en blijven wij aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.
b. Als het meubel niet op een normale manier naar binnen kan, of bezorgd wordt via een trap, verhuislift of takel kan dit in overleg. Wij stellen ons dan niet meer aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.
c. Via de trap bezorgen wij de meubels tot en met de 3e etage. Er moet dan genoeg ruimte zijn en het meubel mag niet te zwaar zijn.
d. Bijkomende kosten van een eventuele verhuislift, glaszetter en/of takel zijn voor jou.
3. Natuurlijk willen wij meerdere keren bij je langs komen, wel rekenen wij dan extra kosten.
4. Wij kunnen de meubels voor je opslaan. Gratis opslag is mogelijk tot maximaal één maand na de uiterste levertermijn. Daarna wordt er 55 euro per maand in rekening gebracht en vragen we een minimale aanbetaling van 50%.
5. Show, outlet en/of voorraad modellen dienen binnen twee weken te worden afgenomen. Als dit niet gebeurt, kunnen wij de aankoop ontbinden.

Artikel 5. Prijs en betaling


1. De artikelen worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van aankoop.
2. Mocht er iets bij aflevering niet in orde zijn lossen wij dit natuurlijk op. Wel vragen wij je het bedrag te voldoen. Natuurlijk kunnen wij de levering, en daarmee ook de betaling, uitstellen tot het in orde is.
3. Wij blijven volledig eigenaar van aangekochte meubels totdat deze volledig betaald zijn.
4. Bij het niet nakomen van de betalingsverplichtingen door de klant, wordt automatisch de incasso ingeschakeld.
5. Bij annulering van producten die zijn uitgesloten van herroepingsrecht, wordt twintig procent van de aankoopsom in rekening gebracht.

Artikel 6. Herroeping


1. Consumenten mogen artikelen binnen 30 dagen retourneren als deze niet uitgezonderd zijn van herroepingsrecht en op afstand besteld zijn. 
2. Als je van het herroepingsrecht gebruik wilt maken dien je zorg te dragen dat de verpakking bewaard wordt en dien je zorgvuldig met het product en verpakking om te gaan. Bij schade of het ontbreken van de verpakking of onderdelen kunnen wij kosten in rekening brengen.
 3. De kosten van het retourneren van een artikel zijn voor jou.

2. Na de aanmelding heeft u 14 dagen om het product terug te sturen. Maak een afspraak met ons voor het ophalen van de product. Natuurlijk mag je het ook zelf bij onze servicepunt langsbrengen. Eventueel kunnen wij het artikel ook komen ophalen, hier zijn wel ophaalkosten aan verbonden.

3. Wij verwerken je retour. Je ontvangt het bedrag binnen 14 dagen terug.*

4. Als er via de klachtenregeling geen oplossing gevonden wordt tussen beide partijen, kun je een klacht indienen bij het Europees ODR-platofrm.

Artikel 7. Annulering

Wij begrijpen dat omstandigheden kunnen veranderen en dat u mogelijk uw bestelling wilt annuleren. Om echter de impact van annuleringen op onze bedrijfsvoering te beperken en om onze klanten eerlijke en transparante voorwaarden te bieden, hanteren wij de volgende annuleringsvoorwaarden:

1. Annulering na het Aanbieden van een Oplossing: Indien wij een oplossing bieden voor een probleem met uw bestelling (bijvoorbeeld een vertraagde levering of een defect aan het product) en u kiest ervoor niet akkoord te gaan met deze oplossing of niet te wachten op de implementatie ervan, behouden wij ons het recht voor om 30% van het totale aankoopbedrag in te houden bij de terugbetaling van uw bestelling voor de gemaakte inspanningen en verloren kansen.

2. Annulering Zonder Geldige Reden: In gevallen waarbij de annulering plaatsvindt zonder dat er sprake is van een door ons erkende geldige reden, zullen wij 40% van het totale aankoopbedrag inhouden om de kosten te dekken die wij al hebben gemaakt in het vertrouwen op de voltooiing van uw aankoop. Dit omvat situaties waarin de annulering plaatsvindt buiten de context van problemen met het product of de levering, puur op basis van de beslissing van de klant.

Artikel 8. Website en informatie


1. Niets van deze website mag door derden zonder toestemming van ORKAHOME worden gebruikt.
2. Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie.
3. Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.
4. De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.
5. De getoonde maten zijn ter indicatie en kunnen bij het uiteindelijke product plusminus drie procent afwijken.